

Habár tény, hogy sokan az esztétikus külső miatt döntenek az alumínium keréktárcsa mellett, nem szabad elfelejteni azokat a paramétereket sem, amik kihatnak a járgány és persze a felni teljesítményére. Sokan tudják a névleges átmérő és szélesség szerepét, de az alufelni ET számával mindig meggyűlik a bajuk.
Az ET a német Einpresstiefe szóból ered, és a szakemberek sem tudják megfejteni, miért pont ez a nehezen kiejthető, bonyolult kifejezés terjedt el. Az átmérővel és szélességgel csak az alufelni palástja van leméretezve, tehát az a rész, ahová az abroncs felfekszik. De épp ennyire fontos, hogy a kerékagyra hogyan fogatja azt fel a szakember.
Ennek az első jellemzője ez ET. Milliméterben adja meg a palást középvonala és a felfogatási sík közötti távolságot. Érdekessége, hogy az alufelni ezen értéke lehet negatív is, de csakis abban a ritka esetben, ha a felfogatási síknál kijjebb található a középvonal. Ott van még az alufelni osztóköre, középfurata és persze a csavarjainak a száma.
Sokkal egyszerűbben értelmezhető jellemzők ezek. Ugye a csavarok száma nem igényel magyarázatot, azonban az osztókörrel érdemes foglalkozni egy kicsit. Arról a képzeletbeli körről van szó, amin a lyukak középpontjai találhatók, amikbe ugye a csavarok jönnek. Egy utángyártott alufelni esetében megeshet, hogy kétféle osztókörhöz is kifúrták a lyukakat.
Legtöbbször a négycsavaros felfogatásnál jön ki igazán szépen a nyolc furat. A BMW M felni csavarjainak felfekvési felületében is lehet különbség. Bizonyos gyártók gömbszerű felülettel illesztik a csavart, nem pedig kúppal. Végezetül ott van még a középfurat is, ami a nevéhez méltóan a tárcsa közepén kap helyet, és általában ez központosítja a kereket az agyon.
A BMW M felni középfurata és osztóköre mindig milliméterben van megadva. Ami még fontos, az ezen adatoknak a felsorolása. Ha például a BMW M felni oldalán azt látja az ember, hogy 8Jx17 H2 ET15, akkor az első érték a szélességre, a második az átmérőre utal és ugye az ET-t nem kell magyarázni. A J, ahol más betű is szerepelhet, illetve a H2, a gumi illeszkedési és szerelési profiljára utal.